Jag måste städa

Att städa, det är inte speciellt kul nej. Men följ min lista så ska du se att städningen går bra, trots att det är väldigt tråkigt.

♥ Se dig omkring i rummet. Ligger det saker överallt? Till och med på golvet? Ser du dammråttor någonstans? Då är det verkligen dags att städa.
♥ Föreställ dig hur fint rummet kommer vara när du äntligen har städat det. Då får lite större lust att röja.
♥ Gör en spellista med bra och röjiga låtar. Att med i sin favoritlåt gör faktiskt bytet av sängkläder mycket roligare.
♥ Kör igång! Strukturera upp städningen genom att "städa" en sak i taget. Att du börjar med tex. sängen, sen skrivbordet och så vidare.
♥ Om du städar med dammvippa; börja alltid att damma uppifrån och ner, så slipper du att damma av samma sak flera gånger.
♥ När du är färdig med städningen, njut av ditt fina rum. Tänd doftljus och mys!

Nu ska jag städa, haha!


Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Ja! Jag älskar den. :D

2009-05-21 @ 20:03:00
URL: http://papercup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0