Lite åsikter om P3 Guld

Såg precis klart på P3 Guld 2009, alltså P3's egna musikgala. Eftersom att jag är världens största musiknörd så måste jag såklart kommentera denna gala lite. Först och främst så hade den en av de bästa värdarna man kan ha på en gala, nämligen Anders Johansson. Han är så charmig och rolig! Östgötska måste vara din roligaste dialekten som finns alltså, haha.

Lite om årets vinnare. Det viktigaste priset måste ju ha varit årets artist, som min nuvarande favorit Håkan tog hem.  Årets grupp blev Johnossi som jag inte har så stor koll på, men det lilla jag har hört tycker jag om. Jag var ganska osäker på vem som skulle få priset för årets låt, men det tog Markus Krunegård hem. Jag Är En Vampyr är rätt uttjatad tycker jag faktiskt, men grattis antar jag. Årets nykomling, Lykke Li? Nej nej nej. Jag har ganska mycket emot Lykke Li faktiskt. Hon är alldeles för speciell (eller ja snarare konstig) för min smak. Hon har bara några få bra låtar och jag tycker att Amanda Jenssen kunde ha fått priset istället. Guldmicken (årets liveakt) fick fina Håkan, så han fick två priser på galan.

Alltså, hur kunde både Veronica Maggio och Amanda Jenssen (precis som på Grammis) gå hem utan priser? Jag fattar det inte. Speciellt Veronica som är en av Sveriges bästa artister.  Tråkigt. Undrars om Veronica var nominerad till någon Rockbjörn, jag minns inte riktigt. Jag vet iallafall att Amanda är det, och om hon och Veronica inte vinner någon Rockbjörn heller så vet jag inte vad det är för fel på musiksverige riktigt.


Kommentarer
Postat av: sannie

2009-01-17 @ 23:37:59
URL: http://sannieschutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0