Nyårslöften för 2009

Tänkte dela med mig av mina ganska o-orginella nyårslöften.

- Äta nyttigare

Äta mer grönsaker & frukt och mindre fet mat. Godisätande på vardagar ska förbjudas och jag ska äta rejäl frukost varje morgon. Jag ska också börja dricka mer vatten.

- Träna mer
Istället för att punga ut 2500 spänn på egymkort så tänkte jag köra lite gratisträning. Gå promenader, göra situps/armhävningar mm. Fast en crosstrainer skulle inte sitta helt fel, haha.

- Prestera mer i skolan
Jag måste sluta skjuta upp läxor och uppgifter vi får! När jag gör det så slutar det med att jag sitter dagen innan uppgiften ska vara inlämnad och stressar ner något på pappret bara. Det ska inte hända mer. Jag ska också försöka få bra betyg, minst VG i alla kurser.

- Sitta mindre vid datorn
Datorsittandet är dels en av sakerna som har gjort att jag skjutit upp skolarbeten. Jag har bestämt att datorn inte får slås på innan läxorna är gjorda.

- Läsa mer
När jag var liten läste jag JÄMT. Jag saknar att göra det, så därför måste jag verkligen börja göra det.Jag har ju ett lånekort och bor typ 600 m från biblioteket, hallå!!  Minst en bok i månaden ska jag försöka läsa.

- Lägga undan minst en 100-lapp i månaden
Detta kommer bli svårt, men jag ska försöka iallafall. Det är ju alltid bra att ha en bunt pengar om man får för sig att köpa något speciellt. Jag vill hemskt gärna ha en systemkamera till exempel. Det kommer ta åratal att spara till en sån om jag bara lägger undan 100 kr per månad, jag vet. Men man kanske kan göra något avtal med mamma/pappa, att man kanske delar på priset? Haha vi får se.

Vad har du för nyårslöften?

Kommentarer
Postat av: suss

För någon vecka sen kom jag på ett löfte men igår konstaterade jag att jag inte ska behöva ha ett nyårslöfte för att göra saker.



Men jag har i alla fall konstaterat att jag ska vara snällare mot mig själv, inte vara så självkritisk, sova ut mer och liknande. Allt för att må så bra som möjligt. Fast jag ser det dock inte som ett löfte.. Bara en grej :-)



Ha det bra!

2009-01-01 @ 20:28:42
URL: http://susannekarin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0